Filmy koszmar, tajemnica, deszcz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje koszmar, tajemnica, deszcz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Biznesmen Jack Woods (Randy Quaid) wynajmuje dom na zaczarowanej Szmaragdowej Wyspie i ze zdumieniem odkrywa, że za współlokatorów ma rodzinę skrzatów... Na dodatek rodzinę z problemami. Książę skrzatów i księżniczka elfów są zakochani! Nie podoba się to w obu królestwach... Napięcie rośnie... wydaje się, że wojna jest nieunikniona. Jack chcąc nie chcąc będzie musiał zaangażować się w rozwiązanie waśni w krainie baśni...

Lighthouse

6,9
8,7
Robert Eggers, wizjonerski reżyser arcydzielnego horroru The Witch, powraca z hipnotyzującą, halucynującą opowieścią o dwóch latarnikach, pracujących na tajemniczej, odległej wyspie w Nowej Anglii, w latach dziewięćdziesiątych XIX wieku. Obaj latarnicy (Willem Dafoe i Robert Pattinson) mierzą się z samotnością i odosobnieniem podczas wielkiego sztormu, który wydaje się nie mieć końca. Są skazani na walkę z własną silną wolą, potrzebami oraz – przede wszystkim – z tajemniczą siłą, która nad nimi krąży, ale której istnienie może im się tylko wydawać… Film jest przerażającą, pełną tajemnic podróżą w nieznane.

Ukryte

6,9
Georges Laurent (Daniel Auteuil) jest prezenterem telewizyjnego programu, w którym dyskutuje o nowych książkach. Pewnego dnia otrzymuje kasetę, na której nagrano kilkugodzinną obserwację jego domu. Materiały na kolejnych taśmach stają się coraz bardziej intymne, towarzyszą im także niepokojące rysunki, przypominające Georgesowi sceny z dzieciństwa. Wszystko wskazuje na to, że nadawca zna go od dawna. Mężczyzna czuje, że nad jego bliskimi zawisło wielkie niebezpieczeństwo, ale ponieważ nikt bezpośrednio im nie groził, policja odmawia pomocy.


Historia zaczyna się w 1964, kiedy malarz Francis Bacon (Derek Jacobi) zaskakuje włamywacza George'a Dyera (Daniel Craig) buszującego w jego londyńskiej pracowni i domu w poszukiwaniu czegoś wartościowego. "Kim mógłbyś być?" - wykrzykuje artysta - "niewiele jest w tobie z włamywacza. Rozbieraj się i chodź do łóżka, a będziesz miał wszystko, czego zapragniesz". W tym momencie na zawsze zmieniło się życie obydwu. Dyer przez siedem lat był stałym modelem Bacona i starał się - finansowo wspierany przez Bacona - wydobyć ze środowiska i kultury klasy robotniczej, dostosować do zamkniętego świata artystów. Dyer został obdarowany drogimi garniturami i pieniędzmi, był zabierany w podróże do Paryża i Nowego Jorku, choć nie tworzyli z Baconem dobranej pary. Najwięcej radości dawała mu zazwyczaj wędrówka z młodymi ludźmi po paryskich barach, ale nie był w stanie stawić czoła nieustającym żartom swego dobroczyńcy. Dowcipny Bacon był w swoim żywiole, kiedy zabawiał się i pił z modelkami pozującymi do fotograficznych aktów, kpiąc ze wszystkiego i wszystkich: "Szampan dla moich prawdziwych przyjaciół, prawdziwe cierpienie dla fałszywych" i przedstawiając swoje niekonwencjonalne towarzystwo: "Witamy w obozie koncentracyjnym". Kiedy Dyer skarżył się na nocne koszmary, Bacon krótko replikował "George, nocne koszmary nie mogą być bardziej przerażające, niż życie".
Tytułowy Johnny to młody Amerykanin, który z powodu wpojonych mu przez nieżyjącego już ojca ideałów, zaciąga się do wojska, aby jak twierdzi, podczas I wojny światowej "walczyć o demokrację". Podczas inspekcji okopów Johnny zostaje wyznaczony do idiotycznej misji, w której zostaje bardzo ciężko ranny. Wybuch bomby pozbawia go rąk, nóg oraz twarzy, a w dalszej konsekwencji - również wzroku, słuchu i węchu. Lekarze cudem ratują młodego żołnierza, który po umieszczeniu w szpitalu określony jest mianem "warzywa". Diagnoza lekarzy nie jest do końca trafna. Wewnątrz zmasakrowanego organizmu nadal funkcjonuje mózg. Chłopakowi udaje się wymyślić sposób porozumiewania się z otoczeniem przy pomocy alfabetu Morse'a. W ten sposób Johnny nawiązuje kontakt z jedną z pielęgniarek...
Po śmierci męża, matka (Sinéad Cusack) czwórki dzieci zaczyna cierpieć na tajemniczą chorobę. Świadoma, że będzie musiała pójść do szpitala, otwiera rachunek bankowy dla dzieci, aby mogły one być samowystarczalne finansowo i uniknąć przejęcia opieki przez władze. Niestety, ona również umiera, a Julie (Charlotte Gainsbourg) i Jack (Andrew Robertson), starsze z rodzeństwa postanawiają ukryć jej ciało w piwnicy, aby mogli swobodnie rządzić domem. Wkrótce Tom (Ned Birkin) zaczyna się ubierać jak dziewczyna, podczas gdy Sue staje się coraz bardziej małomówna, zwierza się tylko jej pamiętnikowi. Tymczasem Jack i Julia wyczuwają do siebie pociąg. Jednak nowy kawaler Julie, Derek (Jochen Horst), grozi wyjawieniem mrocznych sekretów tej rodziny, gdy staje się coraz bardziej podejrzliwy wobec Jacka.
Kiedy Juliette Fontaine (Kristin Scott Thomas) została skazana na 15 lat pozbawienia wolności, rodzina się jej wyrzekła i wymazała ze swego życia, jak gdyby nigdy nie istniała. Gdy po odbyciu wyroku opuszcza więzienie, przyjmuje ją pod swój dach młodsza siostra Léa (Elsa Zylberstein), która chce pomóc Juliette wrócić do normalnego życia. Czy uda się jej nakłonić do zwierzeń milczącą i zamkniętą w sobie starszą siostrę? Czy pozna bolesną tajemnicę skrywaną przez lata?
Oto pan Brooks (Kevin Costner) – odnoszący sukcesy biznesmen, hojny filantrop, kochający mąż i ojciec, filar lokalnej społeczności. Oddana żona nie widzi poza nim świata, a córka jest dla niego prawdziwym źródłem radości. Pan Brooks ma też pewną malutką tajemnicę... Dzięki nieprzeciętnej inteligencji i metodyczności odnosi sukcesy jako seryjny morderca, wobec którego policja jest bezradna od wielu lat. Nieposkromiona żądza mordu, rozpalana przez jego mroczne alter ego, Marshalla (William Hurt (I)), pcha go w kierunku kolejnej wyrafinowanej zbrodni. Jednak tym razem drobny błąd sprawi, że na trop Brooksa wpada wyjątkowo uparta detektyw Atwood (Demi Moore).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…